środa, 20 lipca 2011

Omlet gospodarski

Składniki:
- ziemniaki (szybciej będzie jeśli mamy już ugotowane np pozostałe z obiadu, ale mogą również być surowe),
- przyprawy: sól, pieprz, papryka słodka, tymianek, curry,
- cebula, czosnek,
- jajka (wiejskie, niestemplowane :-)),
- olej.

Wykonanie:
Ziemniaki surowe lub już ugotowane (ja wolę z surowych) kroimy w niezbyt cienkie plastry, smażymy je na rozgrzanym oleju, na złotobrązowy kolor (jeśli smażymy surowe to oczywiście muszą być miękkie), przyprawiamy. Dodajemy czosnek przeciśnięty przez praskę. Na innej patelni smażymy cebulę pokrojoną w plastry, dorzucamy ją do ziemniaków, mieszamy.
Jajka rozbijamy do miski, mieszamy widelcem, lekko solimy i pieprzymy, zalewamy nimi ziemniaki (ja dałam 4 nieduże na sporą patelnię) i smażymy na małym ogniu aż się jajka zetną.


Podajemy na gorąco, pyszny będzie również posypany szczypiorkiem.



1 komentarz:

  1. Wygląda zacnie. Trochę, zupełnie luźno, kojarzy mi się z dwiema potrawami: http://pl.wikipedia.org/wiki/Tortilla_espa%C3%B1ola (jadłem, dobre) oraz http://puszka.pl/przepis/2115-ziemniaki_po_alpejsku_czyli_kartofel_salat_kartoffelsalat_salatka_ziemniaczana_.html (nie jadłem póki co).

    OdpowiedzUsuń