niedziela, 17 lipca 2011

Blok czekoladowy

Rodzice przypomnieli mi w piątek czasy dzieciństwa, blokiem czekoladowym. Wczoraj zaopatrzyłam się w mleko w proszku i również zrobiłam taki :-) Blok jest pyszny i do tego szybki w przygotowaniu, chociaż trochę cierpliwości potrzeba kiedy zastyga.

Składniki:
- 250 g mleka w proszku,
- 2 czubate łyżki kakao,
- 1/2 szklanki wody,
- 1/2 szklanki cukru brązowego,
- 3/4 paczki masła,
- kilka herbatników bezglutenowych.

Wykonanie:
Wlać wodę do garnka, dodać do niej cukier i masło, zagotować. W misce wymieszać mleko w proszku i kakao, wlać do nich zagotowaną wodę z cukrem i masłem, dokładnie wymieszać łyżką. Herbatniki pokruszyć, wrzucić do masy i delikatnie wymieszać. Można oczywiście dodać jeszcze bakalie, orzechy itp. Masę przełożyć do niedużej keksówki wyłożonej papierem (świetna też jest frma silikonowa bo nie potrzeba jej smarować ani wykładać), pozostawić do schłodzenia masy, później przełożyć do lodówki i czekać aż dobrze się ściągnie.
Pycha :-)



2 komentarze:

  1. u mnie w domu to by przetrwał górę dzień:D u mojego szwagra smakosza może z godzinkę ,albo i nie :DDD

    OdpowiedzUsuń
  2. Skusiłam i zrobiłam. Zabawa świetna, bo robiłam razem z czteroletnią córką. Obie wybierałyśmy paluchami jeszcze ciepłą masę prosto z miski. Musiałyśmy siłą się powstrzymać przed pochłonięciem całości. Na szczęście udało się uchować aż do całkowitego zastygnięcia. Pokroiłam na małe batoniki. Są pyszne, chce się zjeść do ostatniego okruszka. Planujemy w przyszłości zrobić bogatszą wersję z bakaliami.
    Gorąco polecam. Pycha.

    Aga J. i Sandi

    OdpowiedzUsuń